Moda retro, styl vintage, piękne i klimatyczne miejsca.
Stylizacje inspirowane nostalgią za minionymi laty,
dwudziestoleciem międzywojennym i złotymi latami Hollywood.

29 stycznia 2011

A tribute to Marlene.

Przyszła pora na klasyczną elegancję - strój do pracy, a po pracy… impreza. Dzisiejsza stylizacja jest inspirowana najwspanialszą ikoną kina, Marleną Dietrich. Była ona jedną z prekursorek „męskiego stylu” w modzie damskiej. Choć dziś kobieta w spodniach nikogo nie szokuje, należy pamiętać, że w latach 30-tych wyjście na ulicę w garniturze wymagało od kobiety nie lada odwagi.
Ten grafitowy garnitur kupiłam kilka lat temu w popularnym Ptaku. Dla czytelniczek spoza mojego regionu wyjaśniam, iż CH Ptak, położone nieopodal Łodzi, jest jednym z największych w Polsce centrów handlowych, otwartym zarówno dla kupców detalicznych jak i hurtowych (swego czasu żyjącym głównie ze sprzedaży na rynki wschodnie). Wszystkim, którzy mają automatycznie skojarzenie z chińską tandetą, wyjaśniam, że swoje sklepy ma tam również wielu łódzkich producentów odzieży, więc przy odrobinie wysiłku można kupić ubrania naprawdę dobrej jakości, wspierając przy tym lokalny przemysł:)
w stylu Marlene Dietrich, Lady in blackw stylu Marlene Dietrich, Lady in black
Krój spodni jest jak najbardziej zbliżony do tego z lat 30, jednak marynarka jest zdecydowanie zbyt krótka, by imitować tamten okres. Jednak skoro to nie przebranie a jedynie inspiracja postacią, to uznałam, że może tak zostać – szczególnie, że mnie samej ten krój odpowiada. Nawiązaniem do stylu retro jest również wzór na materiale – delikatny tenis.
w stylu Marlene Dietrich, Lady in black
Koszula to połączenie czerni i bieli, zawsze eleganckie. Biała góra zapinana na guziczki, czarny dół na zatrzaski. Koszulę również posiadam od dawna, nie pamiętam gdzie ją kupiłam, jednak od tamtego czasu widziałam bardzo podobne w kilku sieciówkach. Całość uzupełniona gorsetem, brakuje mi tylko cylindra i laski. Może następnym razem:)
Koszula, garnitur – no name,
Underbust – Restyle,
Buty – Deichmann.

11 komentarzy:

  1. Bardzo elegancko :) Muszę sobie sprawić taki gorset, bardzo fajnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Uwielbiam męskie zestawy...kiedyś miałam stary album z czarno-białymi zdjęciami Marleny Dietrich, zakupiony w antykwariacie, do dzisiaj sobie pluję w brodę, że go wyrzuciłam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsze zdjęcie szczególnie mi się podoba. Lubię też spodnie w prążki, fajna całość

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny zestaw, do tego jesteś wyjątkowo podobna do Marlene! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkim bardzo dziękuje za miłe komentarze.
    @Pinupcandy - dzięki, zatkało mnie.
    @pani la mome - wyrzucić TAKI album? Wstyd i hańba:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszła Ci ta Marlenka oj wyszła:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo elegancko :)

    lady-flower123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow. You are probably the first blogger I've acutally seen in real corset.
    I think I'll visit here soon.)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...