Moda retro, styl vintage, piękne i klimatyczne miejsca.
Stylizacje inspirowane nostalgią za minionymi laty,
dwudziestoleciem międzywojennym i złotymi latami Hollywood.

27 marca 2011

Z modą przez XX wiek./With fashion through XX century.


W mieście włókniarek nie może oczywiście zabraknąć Centralnego Muzeum Włókiennictwa. Wystaw przeróżnych i eksponatów tam mają od groma, jednak ja skupię się tylko na tym co lubię i podziwiam, czyli modzie ubiegłego wieku. Odwiedziłam wczoraj wystawę „Z modą przez XX wiek.” i postanowiłam podzielić się moimi wrażeniami.
Ekspozycję podzielono na dwie części. Pierwsza z nich obejmuje okres 1900-1939, druga przedstawia modę od lat czterdziestych do końca lat dziewięćdziesiątych XX w. Pokazane stroje są rzeczywiście ciekawe, zestawione z dużą pieczołowitością, dają ogląd tego, co noszono w zeszłym stuleciu. Ja skoncentrowałam się szczególnie na eksponatach z początku ubiegłego wieku, są nieziemskie. Nie wiem ile czasu spędziłam przy gablocie ze strojami balowymi z lat 20tych i 30tych, ale nawet pani, która tam pracuje nie wytrzymała i zostawiła mnie bez nadzoru ;)
Niestety jest jedno „ale”. W pierwszej części wystawy (dla mnie najciekawszej) eksponaty ustawione są w aranżacjach wnętrz, oddzielonych od zwiedzających szybą. Uniemożliwia to dokładne obejrzenie wszystkich detali, a jest co oglądać:
 
 
 
 
 
Yesterday I’ve visited Central Museum of Textiles in Lodz to see an exhibition "With fashion through XX century". The exhibition is divided into two parts arranged in a different way. The first one covers the period 1900-1939, the second one shows the fashion from 1940s to the late 1990s. Of course I’ve spent most of my time by clothes from 20’s and 30’s. They are marvelous.

Przepraszam za jakość zdjęć, niestety były robione przez szybę.
Sorry for photos quality, they were made through the glass.

Z modą przez XX wiek.
Centralne Muzeum Włókiennictwa
ul. Piotrkowska 282

11 komentarzy:

  1. Oj, z chęcią zobaczyłabym taką wystawę!

    OdpowiedzUsuń
  2. sukienka na 2gim zdjęciu po prawej stronie istnie cudna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne stroje! Chciałabym zobaczyć na własne oczy!

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie to wszystko piękne! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo elegancki blog,pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale wspaniały pomysł! Też bym się chętnie wybrała. Stroje wyglądają fantastycznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Thank you.
    Dziękuję za komentarze. Dodam tylko, że ja skupiłam się na latach 20 i 30. Ale na wystawie są wspaniałe stroje również z lat późniejszych. Są oryginalne ciuchy z Mody Polskiej i Hofflandu, które także warto zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  8. No bo chyba najfajniejsza jest moda lat 20 i 30. Mo może z wyjątkiem lat 40 i 50 ;) wspaniałe są te ubrania, mają wyjątkowy klimat. Wtedy kobiety nie nosiły dżinsów i adidasów, a eleganckie suknie, pantofelki, kapelusiki. Dobrze, że nasze czasy dają nam możliwość wyboru- chodzić elegancko lub sportowo.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...