Moda retro, styl vintage, piękne i klimatyczne miejsca.
Stylizacje inspirowane nostalgią za minionymi laty,
dwudziestoleciem międzywojennym i złotymi latami Hollywood.

13 kwietnia 2012

Faces from the past – c.d.


Oto kolejna porcja portretów inspirowanych fotografiami z początku ubiegłego stulecia. Jak już wspomniałam, zależało nam (mnie i Łucji) na jak najwierniejszym odtworzeniu fotografii z tamtego okresu, a nie na dodaniu efektu „postarzania” zdjęć. Dlatego zadbałyśmy zarówno o odpowiednie rekwizyty, stylowy makijaż i fryzurę, jak i retusz, który przywodzi na myśl ten sprzed blisko stu lat (oklaski dla Łucji).
Zapewne każdy z nas widział gdzieś w szpargałach u babci na strychu, czy innym schowku, czarno-białe zdjęcia, które zostały ręcznie pokolorowane przez fotografa. O, właśnie takie:
Here is another part of portraits inspired by the photographs from the beginning of twentieth  century. As I mentioned before, it was important to us (me and Łucja) to get the most faithful reconstruction of the photographs from that period and not just to add the "aging" effect in PS. Therefore we used appropriate accessories, make-up and hair styling. Moreover Łucja retouched photos in a way that reminds old techniques of retouch used almost a century ago. Below are the black and white photos that have been hand-colored by the photographer.
 
 
W pierwszej połowie XX w. szanująca się kobieta nie mogła wyjść z domu bez nakrycia głowy. Modne były różnorakie kapelusze oraz oczywiście turbany, które to również wykorzystałyśmy do stylizacji.
In the first half of the twentieth century decent woman could not leave the house without a hat or turban.
 
 
 
Photographer, MUA - Lange'L
Model - me.

21 komentarzy:

  1. Najlepsza Twoja sesja. Jestem pod wielkim wrażeniem! Twoje oczy!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Mam nadzieję, że będę nadal doskonalić warsztat.

      Usuń
  2. Wow jestem pod wrażeniem, świetna robota, piękne zdjęcia a trzecie od góry najbardziej mi się podoba, przypomina mi trochę zdjęcia mayrjne z tego okresu.
    pozdrawiam
    Ewa
    www.standupfashion.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, choć akurat nie takie zdjęcia były moją inspiracją, to podobieństwo jest.

      Usuń
  3. OMG!Cudowne!!Mogłabym dodać jeszcze z tysiąc wykrzykników;)Kawał dobrej roboty.
    Pamiętam jeszcze takie małe lusterka, w których na odwrocie były właśnie takie zdjęcia. I cóż, strasznie zazdroszczę Ci takiej sesji;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha. Też pamiętam takie lusterka, w dzieciństwie byłam nimi zachwycona.

      Usuń
  4. I absolutely love it. How can one not!
    The scarf is beautiful, and the handtinting is done so well!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank You. Compliment from You mean a lot to me.

      Usuń
  5. A pewnie! Kobieta w kapeluszu to jest coś! Strasznie żałuję, że ten element damskiej garderoby traktowany jest u nas przez panie po macoszemu... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam kapelusze, ale jakoś nie mam okazji (a może odwagi) by je często nosić.

      Usuń
  6. These and the last ones are also just great! You and Łucja do some wonderful works and i like that there isn´t just used any psd effects as actually everyone can do it..

    Have a nice weekend!
    R.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank You for visiting my blog. It's great that You appreciate my works.

      Usuń
  7. Fantastyczny pomysł na sesję, mi takie podkolorowane zdjęcia kojarzą się z pocztówkami z międzywojnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, mam nawet dwie takie stare pocztówki oprawione :)

      Usuń
  8. Przecudowne zdjęcia, trudno oderwać oczy. Wyglądasz jak gwiazda filmowa z tamtych lat.
    A poza tym - piękna chusta.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacja, dawno nie widziałam tak pięknych zdjęć, Twoja uroda jest bardzo bardzo retro ! Trochę przypominasz mi z wyglądu Ewę Braun ...

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zdjęcia. Jak zawsze widać, że włożono w nie dużo pracy, myślę, że znacznie więcej niż na typowo szafiarskich blogach (w tym u mnie), i podziwiam to. A trzecia z podkolorowanych fotografii niesamowicie przypomina mi Matkę Boską z obrazu u mojej babci - specyficzne skojarzenie czy nie, ona naprawdę wyglądała podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ups... może ta Matka Boska była dziełem mojego pradziadka ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...