Moda retro, styl vintage, piękne i klimatyczne miejsca.
Stylizacje inspirowane nostalgią za minionymi laty,
dwudziestoleciem międzywojennym i złotymi latami Hollywood.

15 marca 2013

Jak urządzić mieszkanie w stylu retro i nie zbankrutować?


No właśnie, jak? Już niedługo czeka mnie przeprowadzka i spędzam miłe chwile oglądając w sieci strony o wystroju wnętrz. Niestety meble oraz AGD (a właściwie głównie to drugie) nawiązujące designem do stylu retro są znacznie droższe od reszty i co gorsza trudno je w ogóle kupić (przynajmniej w Polsce, zobaczcie jaki cudowny wybór mają w Stanach: http://www.retroplanet.com - czego tu nie ma! ).
Kto by nie chciał takiej kuchni? Lodówka kosztuje bagatela 3000 dolarów! Źródło: gadzetomania.pl
Dlatego nie zamierzam pochopnie pozbywać się rzeczy, które już mam a jedynie dodam akcenty w stylu retro. Krótko mówiąc stawiam na dodatki :)
Akcesoria z muffinkami "odkryłam" dzięki Vintage Cat. A takie metalowe pudełka można znaleźć na Allegro.
Ale nadal nie zamierzam wydawać na nie fortuny (głównie dlatego, że jej nie posiadam, a gdybym posiadała, to i tak już dawno roztrwoniłabym ją na buty…) Zatem przeczesuję Allegro oraz sklepy internetowe w poszukiwaniu okazji, wyprzedaży i promocji.
Oto, jakie ciekawostki udało mi się do tej pory znaleźć:
Słodkości z Home&You.
 
Emaliowane tabliczki, do kupienia na Allegro - pierwsza będzie idealna do mojej kuchni ;)
Magnesy na lodówkę, na Allegro.
Do kupienia na Allegro.
Ale nie w samej kuchni spędzam czas, takie drobiazgi znalazłam do łazienki:
Akurat trafiłam na wyprzedaż - cena regularna to przesada :/ Homus.pl
Kolejna tabliczka z pin-up'ką.
I wreszcie dodatki do alkowy:
Home&You.
Home&You.


Niciarka - Allegro.



Miłego weekendu:
 
PS. Przypominam o konkursie z Pretty Girl: klik. Warto powalczyć o bon o wartości 150 zł :)

14 komentarzy:

  1. Mam podobną zagwostkę - jak zmrocznić i uczynić bardziej dekadenckie lub wiktoriańskie mieszkanie - tanio i z gustem! Szczególnie, że wiktoriańskie wnętrza raczej były słodkie i sentymentalne... A oferta gotyckich dodatków do wnętrz zazwyczaj jest banalna i trąci kiczem. Poza tym w mieszkaniu jednak trzeba czuć się dobrze, więc krypty też nie chcę urządzać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo z pin-up'em. Nie chcę przesłodzić wnętrza, bo zbyt duża ilość muffinek też będzie niestrawna :)

      Usuń
  2. Sporo rzeczy w stylu pin-up i vintage, do tego niedrogich można kupić w Łodzi w Hortusie, nie wiem czy znasz ten sklep? Widziałam tam chyba taką niciarkę, którą pokazałaś na zdjęciu :) ja też mam stamtąd kilka drobiazgów do pokoju.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestm fanką akurat takiego wystroju, ale sprzęty kuchenne w kolorze głębokiej czerwieni są piękne i pobudzają apetyt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Home & You w kolejnych kolekcjach powraca do klimatów, a to muffinki, a to elementy nawiązujące do wystroju klasycznego baru z hamburgerami, warto przeglądać ich ofertę na bieżąco. Ja mam świetny wieszak na ścierki z napisem "Tell me again how lucky I am to work here... I keep forgetting!" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i co jakiś czas mają na prawdę ciekawe promocje, więc można też sporo zaoszczędzić.

      Usuń
  5. Tabliczki emaliowane są cudne - sama zerknę na allegro (nie wiedziałam, że tam są takie cudeńka;).
    Naczynia w babeczki niewątpliwie pobudzają apetyt;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W necie znajdziesz również firmy, które umożliwiają zrobienie tabliczki własnego projektu.

      Usuń
  6. Proste/neutralne wnętrza z wyrazistymi dodatkami zawsze się sprawdzają i mają jedną ogromną zaletę - wystarczy zmiana "motywu przewodniego" i można wyczarować zupełnie nowy wystrój stosunkowo niewielkim nakładem pracy i środków :)

    Co do sprzętów AGD w stylu retro - przerabiałam to parę lat temu i przyznaję - łatwo nie jest...
    O ile np. piekarników jest sporo, to już taka lodówka stanowi większy problem, nie mówiąc już o mikrofalówkach czy choćby czajnikach elektrycznych :|
    Ceny - to już zupełnie inna kwestia.
    Niemniej temat przemaglowany i mogę o tym napisać w niedalekiej przyszłości na blogu (nawet planowałam ;)

    P.S. Pozostaje życzyć szybkiej i bezproblemowej przeprowadzki ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do przeprowadzki mam jeszcze troszkę czasu, ale już się psychicznie (i logistycznie) do niej przygotowuję - dzięki za dobre słowo.

      Usuń
  7. To pierwsze zdjęcie naprawdę mi się podoba! Chciałabym mieć taką kuchnię, gdyby było mnie na nią stać;P

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...