Moda retro, styl vintage, piękne i klimatyczne miejsca.
Stylizacje inspirowane nostalgią za minionymi laty,
dwudziestoleciem międzywojennym i złotymi latami Hollywood.

31 maja 2013

Z twarzą Marilyn Monroe.



Zastanawiałam się już na łamach bloga, jak urządzić mieszkanie w stylu retro i nie zbankrutować? I tu małe wyjaśnienie – pisząc w stylu retro, mam na myśli wnętrze nawiązujące niektórymi elementami, do wystroju z dawnych lat. Na pewno nie chciałabym urządzić w domu muzeum, czy wiernie odwzorować wnętrza z określonej dekady. Co nie oznacza, że takie wnętrza mi się nie podobają, wręcz przeciwnie, podziwiam je, jednak sama wolę mieszkać bardziej współcześnie.

Wracając do głównego tematu. Strzałem w dziesiątkę okazała się tapeta – prosty i niedrogi sposób, żeby dodać wyjątkowego akcentu we wnętrzu. Choć muszę przyznać, że nie był to dla mnie oczywisty wybór. Moje skojarzenia z tapetą do tej pory to: lata 70/80, meblościanka i z lekka odłażąca tapeta w nieciekawy wzorek. Jednak internetowe poszukiwania oraz wizyta u koleżanki przekonały mnie, że tapeta to jest to.

Pozostał jeszcze wybór odpowiedniego wzoru. A jest z czego wybierać! 
Styl klasyczny
Glamour
Znajdzie się też coś dla miłośniczek mody

Miłośników motoryzacji

Podróżników


Tapeta z komiksem, czy może ze starą gazetą?


Za mały wybór? Proszę więcej:




Co wybrać, jak się zdecydować? Pomógł mi przypadek. Podczas zakupów w Castoramie wpadła mi w oko odpowiednia tapeta. I tak oto zamieszkała u mnie boska MM. Tak wygląda u mnie na ścianie :)
Jak widać remont jeszcze trwa.
PS. Wszystkie zdjęcia tapet pochodzą z jednego sklepu: http://www.tapety-artfunk.pl/. Nie świadczy to o mojej szczególnej fascynacji tym sklepem, a raczej o lenistwie. Mają naprawdę olbrzymi wybór i znalazłam tyle ciekawych wzorów, że nie chciało mi się już szukać dalej.

11 komentarzy:

  1. Tapeta w stylu klasycznym jest świetna! :) Ale ja osobiście najbardziej chciałabym mieszkać w domu całkowicie retro :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabytkowy dom - chętnie, ale pod warunkiem, że miałabym drugi, bardziej nowoczesny ;)

      Usuń
  2. Tapeta z wizerunkiem MM? To ci dopiero gratka dla jej wielbicieli, do których jak widzę należysz:)
    A ja wciąż się miotam między stylem minimalistycznym, trochę retro. Głowię się jak połączyć elementy współczesne ze starymi meblami.
    Z przedstawionych tapet styl klasyczny jest mi najbliższy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tapetę z MM pokochałam od pierwszego wejrzenia, ale jak spotkam tapetę z M Dietrich to wytapetuję całe mieszkanie ;)

      Usuń
  3. Ja zazwyczaj maluję na ścianach różne rzeczy, ale tapeta to też świetne rozwiązanie, po które sięgam z radością, tym bardziej że dzisiaj wybór jest gigantyczny, czasem tylko ceny zatrważające:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ceny bywają wysokie, ale wszystko zależy od powierzchni - jedna ściana, albo nawet jej część nie powinna nikogo zrujnować :)

      Usuń
  4. To prawda - wybór tapet jest teraz ogromny i nie mają one nic wspólnego z radosną twórczością oraz laserowymi deseniami z wczesnych lat 90. ;)

    MM na Twojej ścianie prezentuje się rewelacyjnie! Nie ukrywam, że jestem ciekawa pozostałych dodatków ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę co jakiś czas dodawała post mieszkaniowy, cierpliwości :)

      Usuń
  5. Świetne tapety.
    Mnie urzekła lokomotywa - ale to raczej do knajpy niż do domu.
    MM u Ciebie na ścianie jak znalazł. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lokomotywę powinien sobie prezes PKP w gabinecie strzelić :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...