Moda retro, styl vintage, piękne i klimatyczne miejsca.
Stylizacje inspirowane nostalgią za minionymi laty,
dwudziestoleciem międzywojennym i złotymi latami Hollywood.

23 sierpnia 2013

Stare krzesło prawie jak nowe.



Jakiś czas temu prezentowałam małą szafkę – konsolkę, pieczołowicie odnowioną przez Pracownię Re-design. Niedawno do mebelka dołączyło równie wiekowe krzesło, tym razem odnowione osobiście przeze mnie.
Krzesełko należało do mojej ciotecznej babki i choć zapewne nie ma zbyt dużej wartości, dla mnie stanowi bezcenną pamiątkę. Poczerniałe ze starości nie prezentowało się zbyt okazale, jednak mimo to postanowiłam się nim zająć.

Przyznaję, że o renowacji mebli nie miałam do tej pory bladego pojęcia, ale od czego jest Internet i znajomi. Poczytałam, popytałam, zgromadziłam odpowiednie materiały, pożyczyłam szlifierkę i ruszyłam do dzieła.
 
Największe wyzwanie stanowiło pozbycie się brudu i starego lakieru. Zdzieranie wierzchniej warstwy zajęło mi cały dzień, aż w końcu moim oczom ukazało się zdobienie na siedzisku, o którym kompletnie zapomniałam. 

Początkowo chciałam całe krzesło pomalować na biało-fioletowo, tak, aby pasowało do fioletowej szafki i sypialni. Ostatecznie doszłam do wniosku, że wzór na siedzisku jest zbyt piękny, żeby go zakrywać i tą część krzesła pomalowałam bezbarwnym lakierem. Tak prezentuje się efekt końcowy. 
 

9 komentarzy:

  1. Świetne są takie krzesła, a Twoje odnowione, będzie idealnie pasować do fioletów w Twoim mieszkaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie siedzisko ma cudowne wzory! Zachęcam do poczytania o zegarkach do zadań specjalnych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, efekt jest niesamowity! Najbardziej podoba mi się oczywiście wzór na siedzeniu. Bardzo ładnie wpasował się w ten fiolet :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne jest to krzesełko. Bardzo lubię takie rzeczy. Zapraszam do mnie: http://trochemagii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Super Ci się udała ta renowacja! Wzór na siedzisku jest przepiękny, krzesło idealnie będzie pasować do Twojego buduaru :)

    OdpowiedzUsuń
  6. przepiekne krzeslo stworzylas...;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod w szoku!! Niezłe cudeńko stworzyłaś!! Super!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratulacje! Krzesło po ciotecznej babce jest dużo bardziej interesujące niż krzesło, które było drogie, więc odnawianie to świetny pomysł :) No i siedzisko rzeczywiście wygląda fantastycznie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...