Moda retro, styl vintage, piękne i klimatyczne miejsca.
Stylizacje inspirowane nostalgią za minionymi laty,
dwudziestoleciem międzywojennym i złotymi latami Hollywood.

22 grudnia 2013

Dziewczyna z perłami.

Łzy aniołów, w starożytnej Grecji były symbolem Afrodyty - bogini piękna a w wierzeniach hinduskich matka natura w dniu ślubu córki boga Wisznu przyozdobiła w nie pannę młodą. Perły, bo o nich mowa, to jedne z najpiękniejszych kamieni szlachetnych. Kiedyś ich nie lubiłam, uważałam, że są zarezerwowane dla starszych pań. Jednak przekonałam się, że byłam w błędzie, perły można nosić zawsze.

Krótki naszyjnik z pereł nieodłącznie kojarzy mi się ze stylem lat pięćdziesiątych, sweterkami bliźniakami i rozkloszowanymi spódnicami. Oto moja wariacja na ten temat, a jednocześnie propozycja świątecznego stroju.
Czarną sukienkę kupiłam już jakiś czas temu na wyprzedaży w Pretty Girl. Jest uszyta z dwóch rodzajów materiału. Niestety, co staje się chyba zwyczajem firmy, spódnica ma tendencję do gniecenia. A faktura materiału dodatkowo podkreśla zagniecenia na zdjęciach (w rzeczywistości nie były aż tak widoczne). Mimo tego drobnego mankamentu jestem z niej bardzo zadowolona. W zestawieniu z perełkami i czółenkami na obcasie, będzie idealna na wieczorne wyjście, a z balerinkami i marynarką – do pracy. 

PS. Nie wiem, czy wiecie, ale perłom przypisywano leczniczą moc. Uważano, że sproszkowane perły leczą wiele różnych dolegliwości. Moje są sztuczne, więc nie robię sobie nadziei...
Sukienka - Pretty Girl,
Buty - CCC,
Dodatki - nn.

12 komentarzy:

  1. perły są bardzo kobiece,nadają każdej stylizacji nonszalancji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :)
      Dziękuję za komentarz.

      Usuń
  2. Bardzo klimatyczne zdjęcia :) Ja z reguły też stawiam na sztuczne perły, bo prawdziwe pozyskuje się z cierpienia i bólu małż, w związku z czym nie chce się do tego przyczyniać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy tak o tym nie myślałam, ale masz rację.
      Kolejny powód, żeby nosić sztuczne :)

      Usuń
  3. prezentujesz się zjawiskowo....z niezwykłym szykiem! sukienka bardzo elegancka, kobieca...perły lubię od zawsze i też mam tylko sztuczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) I życzę prawdziwych na gwiazdkę, jeśli o nich marzysz :)

      Usuń
  4. Przepięknie wyglądasz! A perły to chyba najlepsze, czym można się przystroić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna ta sukienka, przede wszystkim idealna długość - większość z Pretty Girl jest za krótka nawet dla mnie, a Ty jesteś przecież wyższa ;)

    A perły... uwielbiam i marzę skrycie o prawdziwych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba uważają, że "girls" noszą tylko spódniczki przed kolanko :)
      Życzę, żeby Mikołaj spełnił twoje marzenia...

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...