Moda retro, styl vintage, piękne i klimatyczne miejsca.
Stylizacje inspirowane nostalgią za minionymi laty,
dwudziestoleciem międzywojennym i złotymi latami Hollywood.

12 stycznia 2014

Route 66*.

Kolejna odsłona cyklu mieszkaniowego na blogu.
Każde wnętrze nabiera indywidualnego charakteru, dzięki odpowiedniemu dobraniu ozdób, bibelotów i oczywiście dekoracji ścian. Bardzo długo nie mogłam się zdecydować, jakie obrazy powinny zawisnąć u mnie w domu. W pierwszej wersji chciałam kupić reprodukcje zdjęć Marilyn Monroe lub innych wielkich aktorek sprzed lat. Jednak doszłam do wniosku, że wnętrze będzie zbyt „babskie”. Potem pomyślałam o lawendzie (idealnie nawiązującej do drobiazgów z tego i tego posta). Jednak po namyśle uznałam, że lawendowe pola na fioletowej ścianie to zbyt dużo fioletu w fiolecie. W końcu stanęło na samochodach, oczywiście w klimacie retro. 
Ale wybór wcale nie okazał się prosty. Mimo tego, że w sieci są sklepy oferujące wybór obrazów, które można zamówić w wielu rozmiarach oraz w podziale na kilka elementów zawsze coś mi nie pasowało. A to nie ten rozmiar obrazów (chciałam dwie pasujące do siebie panoramy), a to kadr nie taki jak być powinien, albo kolorystyka. W końcu zdecydowałam się na kilka mniejszych obrazków o wspólnej tematyce, które zestawiłam we własną kompozycję.
Kolory są tu nieco przekłamane, w rzeczywistości ściana jest jaśniejsza.
Jednak jedną niewielką Marilyn też przemyciłam na ścianie :)
Lawendowe pudełka również zyskały nową koleżankę, w postaci postarzanej skrzyni dekorowanej techniką decoupage. Oprócz tego, że ładnie wygląda, jest bardzo praktyczna i pojemna.
*Route 66 – otwarta 11 listopada 1926 roku trasa drogowa w USA o długości 2448 mil (3939 km) łącząca Chicago z Los Angeles. Całość trasy uzyskała utwardzoną nawierzchnię w 1938 roku. Swoją największą świetność przeżywała w okresie wielkiego kryzysu lat 30. ubiegłego stulecia.


3 komentarze:

  1. Czy Ty masz coś wspólnego z dekoracją wnętrz? Serio pytam, bo Twoje mieszkanie to perełka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nic z tych rzeczy. To chyba radość z przeprowadzki z klitki, tak mnie uskrzydliła i dodała weny. Trzy pokoje to teraz jak pałac :D
      Dziękuję serdecznie, miło mi to słyszeć.

      Usuń
  2. Świetne te grafiki i rewelacyjnie dobrane kolory - zwłaszcza to żółte tło! Wyszło naprawdę stylowo i... optymistycznie :) Od razu przypomniała mi się kolekcja H&Y z motywem Route 66.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...