Moda retro, styl vintage, piękne i klimatyczne miejsca.
Stylizacje inspirowane nostalgią za minionymi laty,
dwudziestoleciem międzywojennym i złotymi latami Hollywood.

26 stycznia 2014

Warsztaty fotografii wielkoformatowej - w stylu lat 30.

Dwa tygodnie temu miałam przyjemność wziąć udział w zajęciach z fotografii wielkoformatowej prowadzonych przez Lorne Liesenfelda w Warszawskiej Szkole Fotografii i Grafiki Projektowej.
Było to dla mnie niezwykle ciekawe doświadczenie. Zrobiono mi sześć zdjęć (aż sześć!). W dobie aparatów cyfrowych, kiedy na każdej sesji powstają setki, a nawet tysiące ujęć, konieczność pozowania bez ruchu, ze świadomością, że fotograf ma tylko jeden „strzał” była niczym cofnięcie się w czasie do początków fotografii. 
Zajęcia zostały podzielone na dwie części, w pierwszej modelka pozowała do ujęć typu beauty. W drugiej części, pozowałam do zdjęć stylizowanych. Zaproponowałam dwie stylizacje, jedną w stylu lat 20./30. ubiegłego wieku, drugą w stylu Betty Page.
 
Dziś pokazuję pierwszą stylizację, zdjęcia backstage autorstwa Ani Orłowskiej. Byłam ubrana w czarną satynową bluzkę i spódnicę w kratkę. Studenci decydowali o dodatkach – przywiozłam ze sobą torbę pełną rękawiczek, korali, woalek, miałam nawet gorset i etolę z lisa (nazwaną pieszczotliwie Zdechlakiem).
Z wykładowcą - Lorne Liesenfeldem.
To było bardzo pouczające popołudnie, mam też nadzieję, że uczestnicy zajęć byli zadowoleni ze współpracy ze mną. Kto wie, może jeszcze kiedyś się spotkamy?
fot. Ania Orłowska
PS. Fotografia wielkoformatowa - fotografia tzw. aparatami wielkoformatowymi, czyli dającymi obraz w formacie co najmniej 4x5 cala (lub 9x12 cm). Poniżej aparat studyjny z XIX w.
fot. Janez Novak, licencja CC.

16 komentarzy:

  1. Genialnie wyszły te zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia genialne, zwłaszcza to pierwsze :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) TO też moja ulubiona stylizacja.

      Usuń
  3. Mega są te zdjęcia!! Mają niesamowity klimat!! A Ty na nich jak zawsze zjawiskowo piękna!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia, zwłaszcza nr 3. Podziwiam - sama chyba nie podołałabym presji i świadomości, że ma się zaledwie parę ujęć ;)

    Spódnica - jak widać - bardzo uniwersalna. Sprawdza się zarówno w stylizacjach z lat 30., jak i 50. :) Ba, nawet do rekonstrukcji lat 70. byłaby odpowiednia!

    Zdechlak <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy każdym ujęciu wstrzymywałam oddech i modliłam się, żeby akurat nie mrugnąć :D
      Moja mama miała bardzo podobną w latach osiemdziesiątych - ta spódnica jest wieczna!

      Usuń
  5. Pozowanie do takich zdjęć musiało być niesamowitym doświadczeniem, jak tam trafiłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem było. A trafiłam tam, jak często przy takich okazjach bywa, dzięki znajomemu :)

      Usuń
  6. wow! you look amazing! love that outfit!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ach, to takim aparatem Ci je robiono? Wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  8. Takim, choć zapewne nie wyprodukowanym w XIX w :)
    Czekam na skany właściwych fotografii, bo odbitki pewnie nie dostanę...

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeniosłam się do pierwszej połowy ubiegłego stulecia-piękne!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...