Moda retro, styl vintage, piękne i klimatyczne miejsca.
Stylizacje inspirowane nostalgią za minionymi laty,
dwudziestoleciem międzywojennym i złotymi latami Hollywood.

4 listopada 2014

Lary, penaty i many.



Zjawa snuła się po jesiennych polach i lasach, aż wreszcie wróciła aby zająć się opieką nad ogniskiem domowym. 
Kult zmarłych był obecny od zarania cywilizacji. W wielu kulturach przyjmował on formę wspólnego ucztowania ze zmarłymi, którzy odwiedzali swych żyjących krewnych najczęściej w czasie przesilenia jesiennego, bądź wiosennego. Uczty i palenie ognia, aby zbłąkane dusze mogły trafić do domu, bądź się ogrzać, miały miejsce w każdym zakątku ziemi - od basenu Morza Śródziemnego, po Amerykę Południową. W wielu miejscach takie obyczaj przetrwał do dziś - Meksykanie nadal ucztują na cmentarzach, podobnie jak w Polsce Romowie. No i wreszcie my, którzy palimy znicze na grobach, tak naprawdę kultywujemy przedchrześcijańskie zwyczaje (zresztą do niedawna na terenie naszego kraju istniał przepięknych obyczaj Dziadów).
W mitologii rzymskiej lary, penaty i many to dusze zmarłych oraz bóstwa opiekuńcze domu i szczęścia domowego, chroniące od nieszczęść. 

Sukienka - Hell Bunny,
Buty - Iron Fist,
Nylony - Gio FF,
Kwiaty - Allegro, Cherry Bonbons Atelier.

11 komentarzy:

  1. Cudnie wyglądasz! Uwielbiam motyw czaszki i kwiatów, może nie taki graficzny a'la Fiesta de los Muertos, ale i tak kojarzy mi się z Nickiem Cave'em, Lillą Wenedą i Makbetowymi wiedźmami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, swego czasu przemycałam czaszki nawet na skarpetach :) Teraz nie zawsze mogę sobie pozwolić na takie ekstrawagancje.

      Usuń
  2. Wow świetna sesja a makijaż cudowny !

    OdpowiedzUsuń
  3. Makijaż perfekcyjny! Za każdym razem zaskakujesz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo się cieszę, że ci się spodobał - to moje pierwsze podejście do tego typu makijażu i choć już wiem, co bym następnym razem zrobiła inaczej, to i tak jestem zadowolona :)

      Usuń
    2. Robiłaś SAMA makijaż? Chylę czoła:)

      Usuń
    3. Tak, sama :) Najpierw szukałam wizażystki, ale w końcu z różnych względów postanowiłam spróbować sama. Zamówiłam farbki Kryolan, zrobiłam makijaż próbny i jakoś się udało.
      Dziękuję za miłe słowa.

      Usuń
  4. IDEALNA STYLIZACJA!!! ♥ JEST MOC ♥

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...