Moda retro, styl vintage, piękne i klimatyczne miejsca.
Stylizacje inspirowane nostalgią za minionymi laty,
dwudziestoleciem międzywojennym i złotymi latami Hollywood.

26 maja 2016

Zagubione w czasie - kolodiony.



Nie najlepiej to świadczy o moim zaangażowaniu w blogowanie, ale ta sesja zdjęciowa odbyła się niemal równo rok temu (pisałam o niej tutaj). Dopiero teraz udało mi się zeskanować 3 szklane płytki, które dostałam od Wojtka po naszym retro spotkaniu. Niestety skaner (czy raczej marne oprogramowanie) nie do końca udźwignął ciężar zadania i między czernią i szarością uwidoczniła się pikselizacja. Mimo to, skany i tak wyglądają o niebo lepiej niż zdjęcia kolodionów, które próbowałam zrobić (ach te odbłyski i odbicia).
Uprzedzę, że nie są to wszystkie ujęcia, które zrobiliśmy podczas tej sesji. Pozostałe otrzymał Marcin, właściciel Opelka i naczelny Retropasjonat (rodzinny portret, który wtedy powstał jest z pewnością niezwykłą pamiątką w jego kolekcji artefaktów) oraz pamiątkowa szybka została u fotografa (oczywiście nie muszę pisać, że dostał najładniejsze zdjęcie). A i jeszcze jedno wisi u mnie w domu oprawione w ramkę. To pierwsze i ostatnie zdjęcie jakie sobie póki co oprawiłam (przedstawia tylko nogi, więc i tak nikt nie wie, że to ja).

Już o tym pisałam, ale mimo to powtórzę – nawet najlepsze skany nie oddają uroku kolodionów. Szybki w rzeczywistości nie są czarnobiałe ani szare. Są srebrne i oglądane pod różnym kątem sprawiają wrażenie, jakby obrazy nie były płaskie (ja mam skojarzenie z takimi rozkładanymi, ruchomymi książkami z wyciętymi ilustracjami).

Jeszcze raz dziękuję wszystkim uczestnikom za ten uroczy majowy dzień, kto wie. Może uda się go jeszcze kiedyś powtórzyć.
samochód - Ślub z Charakterem

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...